lørdag 18. juli 2009

Mine egne private dikt:

"TIL EN MOR" (sp 2008)

Glede, å du herlige glede...
Jeg ser på øynenen dine
de glitrer når du ser på meg
du stryker meg varsomt over armen
sier du har savnet meg

Mamma jeg er glad i deg
ordene varmer
mye mer enn 1000 varmeovner kan gjøre
Du kryper opp i fanget mitt
gir meg en klem
Jeg slår armene rundt deg
trenger ikke si så mye
bare være der for hverandre

Så nå når du ligger i senga di
flyr på drømmenes vinger
sitter en mamma her
med et hjerte som renner over
av kjærlighet til deg
Mitt barn, jeg elsker deg



"ÆRLIGHET OG SKAM" (sp 2009)

Ærlig jeg, ja da
jeg er ærlig så det griner
sier sannheten
Men hva er egentlig sannhet?
Sannheten forandrer seg
etter hvert som jeg utvikles

Du har din sannhet
jeg har min
likevel...
la oss være venner

Tenk hvor kjedelig det hadde vært
hvis alle tenkte likt?
Hvem skulle vi diskutert med?
Hva skulle fått våre små grå
til å gå rundt?

Jeg nekter å skamme meg over
den jeg er
den jeg vil være
eller den jeg skal bli

Du som vil fortelle meg at jeg må skamme meg
Hva er det du er redd for?
Ser du sider i meg du ikke vil vedkjenne deg?
Eller kanskje jeg tør
noe du ikke tør?

Jeg har fått smaken
på å LEVE
Reagerer du på det
så er det ditt problem
ikke mitt


"REN ÆRLIGHET" (SP 2009)

Åpne ditt sinn,
la hjertet fly.
Gi sjelen vinger,
se dagen gry.
Dagen er din,
livet like så.
Gjør det du føler,
gjør det nå.
Alt jeg forventer,
er ærlighet fra munn.
Selv om den sårer,
du har alltid en grunn.



To av disse skrev jeg etter en periode hvor jeg sporet av med å lyve, hater det og skammer meg over det!!! Men alle har rett til å rette seg og lære!!! Det første er inspirert av en god vennine som gir all sin kjærlighet til barna sine på en måte mange burde lært og bli rørt av, blir rørt av den kjærligheten og responsen hun får tilbake fra sine barn ved å gi all den kjærligheten. Kansje jeg legger ut flere av mine egne dikt, dette er litt flaut å legge ut kjenner jeg:P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar